Kanssasi maailmalla

Merimieskirkko on kanssasi niin kotona, maailmalla kuin merillä. Kuljemme rinnallasi silloin, kun tarvitset meitä, jo vuodesta 1875.

Merimieskirkon toiminnan tarkoituksena on yhteistyössä Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kanssa ja sen tunnustuksen mukaisesti tehdä kristillistä, sosiaalista, kulttuurillista ja diakonista työtä merenkulkijoiden, ulkomailla olevien ja olleiden suomalaisten parissa ja toteuttaa kansainvälistä kristillistä työtä Suomen satamissa.

Sosiaalityö

Merimieskirkon sosiaalityön tarkoitus on kohdealueilla asuvien ja liikkuvien suomalaisten hyvinvoinnin vahvistaminen ja ylläpitäminen. Suomenkielisellä tuella ja toiminnalla pyritään ennaltaehkäisemään syrjäytymistä ja kriisejä ja siten pienentämään yksilölle ja yhteiskunnalle mahdollisesti aiheutuvia kustannuksia.

Puolikaaren muotoinen valkoinen rakennus, jonka edessä neljä ihmistä.

Turistityö

Kirkollinen turistityö on syksystä kevääseen kestävää määräaikaista työtä suomalaisten suosimissa kohteissa Espanjassa, Gran Canarialla, Teneriffalla, Kyproksella, Turkissa ja Kreikassa. Kohdealueilla työskentelee osa-aikaisia turistipappeja ja -kanttoreita.

Punainen auto, jonka sivupeilistä näkyy kuljettaja, ajaa laiturialueella kohti laivaa.

Työ laivoilla

Laivoilla seilaavat laiva- ja satamakuraattorit tekevät onnettomuuksia ennaltaehkäisevää työtä tukemalla merenkulkijoiden ja laivayhteisöjen kokonaisvaltaista hyvinvointia.

Kaksi nuorta lähestyy puiston penkillä olevia nuoria käsi ylhäällä.

Opiskelijatyö

Merimieskirkon ja ulkomailla olevien suomalaisten seurakuntien opiskelijatyöverkoston tarkoitus on tukea nuorten hyvinvointia ja samalla lisätä tietoisuutta ja tunnettavutta paikallisista suomalaisista yhteisöistä.

Valkoiseen albaan pukeutuneita nuoria takaapäin edessään pastori ja seinällä puinen Tuomasristi.

Rippikoulu

Ripari kuuluu suomalaiseen nuoruuteen. Rippikouluja ulkosuomalaisille nuorille järjestävät mm. Hampurin ja Lontoon merimieskirkko, suomalaiset kotiseurakunnat sekä kristilliset järjestöt.

Ulkona pöydällä vaasissa narsissikimppu, kahvimuki ja kannettava tietokone taustallaan meri.

Työ verkossa

Erilaiset verkkotyökalut mahdollistavat kohtaamisia pitkienkin matkojen päähän. Joihinkin järjestämiimme tapahtumiin voi osallistua etäyhteyksien avulla.

Tutustu toimipaikkoihimme

Alla olevista linkeistä pääset lukemaan lisää eri toimipaikoistamme.