Suomen Merimieskirkko

Kanssasi maailmalla

Merimieskirkko on kaikille avoin kohtaamispaikka. Kohtaamme lähimmäisiä ulkomailla, Suomen satamissa ja laivoilla. Meille voit tulla sellaisena kuin olet. Meillä saat juttuseuraa, arjen palveluita ja tukea silloin kun tarvitset.

Olemme tehneet työtä merenkulkijoiden sekä ulkomailla asuvien ja liikkuvien suomalaisten hyväksi jo vuodesta 1875. Toiminnassamme syntyy vuosittain yli 200 000 kohtaamista.

Työmme tarkoituksena on ylläpitää ihmisten henkistä hyvinvointia ja siten lievittää ikävää, ennaltaehkäistä syrjäytymistä ja laivoilla myös inhimillisen virheen ja onnettomuuden mahdollisuutta.

Liity työmme tukijoiden joukkoon! Pienikin lahjoitus auttaa.

Reissussa rähjääntyy, mutta Merimieskirkko auttaa – Sinuakin. Tue työtämme tekemällä lahjoitus, niin autat meitä auttamaan.

Toimipaikat ulkomailla

Merimieskirkot Euroopassa

Suomalaisia merimieskirkkoja on tällä hetkellä Euroopassa Hampurissa, Rotterdamissa, Brysselissä ja Lontoossa. Ateenassa toimimme ruotsalaisella kirkolla ja Aurinkorannikon Fuengirolassa on käynnissä sosiaalityön hanke. Toimintaa on kirkkopaikkakunnan lisäksi muuallakin ao. maassa ja monesti naapurimaassakin.

Toimipaikat Suomessa

Kemistä Haminaan

Suomessa on merimieskirkko seitsemässä satamassa: Kemi, Oulu, Kokkola, Rauma, Turku, Vuosaari ja Hamina. Kaikkien toiminta-alueella on useampia satamia, myös naapurikaupungissa. Turkuun ja Vuosaareen pääsee julkisilla kulkuvälineillä helposti, muut ovat satama-alueella ja pääsyyn tarvitaan työntekijältä saatava kulkulupa.

Uusimmat uutiset

Viimeisimmät ja ajankohtaisimmat uutiset ja lehdistötiedotteet.

Lähde nimikkolaivakuraattoriksi

Haemme nimikkolaivakuraattoreita työhömme suomalaislaivoilla. Lue lisää tästä artikkelista.
Valkoinen kirkko jouluvaloineen hämärässä lumisessa maisemassa.

Joulukirkot

Merimieskirkko ja kirkon ulkosuomalaistyö tuo joulukirkot ulkosuomalaisille.

Jussi Laine johtavaksi pastoriksi Merimieskirkolle

Johtava asiantuntija, pastori Jussi Laine on valittu Suomen Merimieskirkon johtavaksi pastoriksi.

Uusimmat artikkelit

Viimeisimmät ja ajankohtaisimmat verkkolehtiartikkelit.

Osallistu Merimieskirkon tapahtumiin ja tilaisuuksiin

Klikkaa kuvaa saadaksesi lisätietoja. Tervetuloa mukaan!

Tule mukaan tukemaan

Merimieskirkko saa lähes puolet tuloistaan lahjoituksina ja avustuksina

Itsenäisenä järjestönä keräämme vuosittaisen rahoituksemme lukuisista lähteistä. Reilu puolet tulee toimintamme kautta mm. basaarien ja kahviloiden myyntinä. Toinen puoli tulee erilaisina avustuksina ja lahjoituksina.

Tilaa viestintää Merimieskirkolta

Uutiskirje

Tilaa viestintää / uutiskirjeen(vaaditaan)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.