Työ verkossa

Viime vuosina olemme alkaneet järjestää tapahtumia myös ilman yhteen tulemista. Erilaiset verkkotyökalut mahdollistavat kohtaamisia pitkienkin matkojen päähän. Joihinkin järjestämiimme tapahtumiin voi edelleen osallistua etäyhteyksien avulla.

Ulkona pöydällä vaasissa narsissikimppu, kahvimuki ja kannettava tietokone taustallaan meri.

Myös yksilökohtaamisissa verkkotyöskentely antaa uusia mahdollisuuksia. Keskustelutukea voi antaa vaikka toiseen maahan, kun ei tarvitse matkustaa tapaamiseen.

Verkossa järjestettävät avoimet tapahtumat näkyvät sivun alaosassa olevasta tapahtumakalenterista.

Merimieskirkon somesivujen säännöt

Facebook- ja muilla somesivullaan Suomen Merimieskirkko viestii omasta toiminnastaan ja nostaa esiin siihen liittyviä ajankohtaisia ilmiöitä ja tapahtumia.

Hienoa, että seuraat Suomen Merimieskirkkoa. Olet tervetullut osallistumaan. Kommentoidessasi ja keskustellessasi ota huomioon seuraavat sääntömme:

• Asiallista kritiikkiä saa esittää, ja vastaamme kysymyksiin mielellämme. Huomioithan, että kaikkia kommenttiketjuja ei aina ehditä käymään päivittäin läpi ja välillä kysymystä ei välttämättä huomata heti, mutta pyrimme vastaamaan niihin niin pian kuin mahdollista.
  • Mieti mitä kirjoitat. Se, mikä on laitonta muutoinkin, on laitonta myös internetissä. Rikokseksi epäillystä kirjoituksesta tehdään ilmoitus Facebookiin ja tarvittaessa viranomaiselle. Älä siis syyllisty rikokseen.
  • Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä kommenteillasi.
  • Ihmiset ovat yksilöitä; vältä yleistämistä. Myös sinä olet yksilö; kirjoita vain omasta puolestasi.
  • Asiattomat, rasistiset, herjaavat tai rikokseen yllyttävät kommentit poistetaan varoituksetta ja välittömästi.
  • Kiroilu ei kuulu asialliseen keskusteluun.
  • Toistuvasta virheellisen tiedon levittämisestä tai asiattomasta käytöksestä seuraa käyttäjän estäminen. Ylläpitäjän harkinnan mukaan estäminen voidaan tehdä myös välittömästi.
  • Suomen Merimieskirkon Facebook-sivu on esimoderoitu tiettyjen kirosanojen ja rasististen ilmausten osalta.

Osallistu verkossa järjestettäviin tapahtumiin.

Kun jokin merimieskirkoistamme järjestää kaikille avoimen rajoista riippumattoman verkkotapahtuman, ilmestyvät sen tapahtumatiedot alle.