Säätiöiden tuki

Merimieskirkon tukijana säätiöt mahdollistavat Merimieskirkon hyväntekeväisyystoimintaa ja osallistuvat ihmisten hyvinvoinnin edistämiseen sekä syrjäytymisen ja onnettomuuksien ennaltaehkäisemiseen.

Merimieskirkon työtä tukevat monen kokoiset säätiöt. Merimieskirkko tukee ja edistää merenkulkijoiden ja ulkomailla olevien suomalaisten hyvinvointia. Tarjoamme taukopaikan työn ja arjen keskelle ja olemme käytettävissä keskusteluja varten.

Ulkomaan toimipaikoissamme käy ulkomailla asuvia suomalaisia, merenkulkijoita, opiskelijoita, au paireja, rekkakuskeja, työmatkalaisia, työkomennuksella olevia, matkailjoita, paikallisia ihmisiä ja kauempaakin tulleita Suomen ystäviä. Merimieskirkko on kävijöilleen pala kotimaata vieraassa maassa ja uuden kulttuurin keskellä. Koti kaukana kotoa.

Suomen satamissa palvelemme kaikkia merenkulkijoita kansainvälisen vastavuoroisuusperiaatteen mukaisesti, mutta ovet ovat avoimia muillekin kävijöille. Niissä kohtaavat eri maista tulleet merenkulkijat, raskaan liikenteen kuljettajat sekä paikalliset
ihmiset ja turistit.

Satamissa satamakuraattorimme ja merillä laivakuraattorimme tekevät onnettomuuksia ennaltaehkäisevää työtä ja tukevat merenkulkijoiden ja laivayhteisön kokonaisvaltaista hyvinvointia.

"Mies kävelee kohti valkoista pakettiautoa yllään keltaisnen huomioliivii ja kypärä. Taustalla laiva ja sataman nostokurkia."
Säätiöt voivat kohdentaa tukensa haluamaansa työmuotoon tai -alaan.

Miten tuki kanavoituu Merimieskirkon työhön?

Lähestymme säätiöitä, joiden tarkoitus vastaa toimintaamme tai sen osia.

Haluamme olla kanava säätiöille toteuttaa tarkoitustaan. Ulkosuomalaisten yhteisö on kuin Suomi pienoiskoossa ja toimimme sen keskellä ja osana sitä.

Merenkulun yhteisössä haluamme olla monipuolisesti työhyvinvoinnin ja yhteisöllisyyden rakentajana.

Merimieskirkon tuloista noin puolet kertyy tuista ja lahjoituksista. Toinen puoli kerätään omalla varainhankinnalla, joka koostuu mm. palvelujemme ja tuotteittemme myyntituloista sekä myyjäisten, tempausten ja kampanjoiden tuotoista.

Ota yhteyttä

Varainhankinnan asiantuntija Tiina Mobeg, puhelimitse 050 344 8939 tai sähköpostilla tiina.moberg@merimieskirkko.fi.

Tutustu työmuotoihimme