Tule kumppaniksemme

Tukemalla Merimieskirkon työtä niin Suomessa kuin ulkomailla eri organisaatiot osallistuvat lähimmäisten hyvinvoinnin edistämiseen sekä syrjäytymisen ja onnettomuuksien ennaltaehkäisemiseen. Tule kumppaniksemme, viestit samalla organisaatioisi arvoista ja vastuullisuudesta.

Merimieskirkko – välittävä yhteisö ja kumppani

Suomen Merimieskirkko on kumppanisi niin kotona, maailmalla kuin merillä. Olemme tehneet työtä merenkulkijoiden ja ulkomailla asuvien suomalaisten hyväksi jo vuodesta 1875. Tuemme ihmisiä ja yhteisöjä ilossa, surussa ja tavallisessa.

Seurakunnat ja kirkko tukijana

Merimieskirkot tekevät suomalaisten kotiseurakuntien työtä ulkomailla ja työllään pyrkivät säilyttämään ulkomailla oleskelevien seurakuntalaisten yhteyden kirkkoon. Voidaksemme vastata lähimmäistemme monelaisiin haasteisiin tarvitsemme seurakuntien apua. Seurakuntien ja kirkon tuen merkitys tulee entisestään korostumaan.

Yritykset tukijana

Yrityskumppanuudessa yrityksellä on mahdollisuus vaikuttaa esimerkiksi merenkulun turvallisuuden lisäämiseen erityisesti Itämerellä tai osallistua ulkomailla asuvien suomalaisten vanhusten, lasten ja nuorten auttamiseen. Merimieskirkot ulkomailla ovat samalla suomalaisuuden, suomen kielen ja kulttuurin tukikohtia sekä suomalaisten elintarvikkeiden ja muotoilun näyteikkunoita Euroopassa.

Säätiöt tukijana

Merimieskirkon tukijana säätiöt mahdollistavat Merimieskirkon hyväntekeväisyystoimintaa ja kiinteistöjen ja laitteiden ylläpitämisen. Samalla ne osallistuvat ihmisten hyvinvoinnin edistämiseen sekä syrjäytymisen ja onnettomuuksien ennaltaehkäisemiseen.

Ajankohtaista Merimieskirkolta

Suuri joukko ihmisiä kokoontueena aukiolle, jota ympäröivät vihreät palmut.

Merimieskirkko on valinnut papit ja -kanttorit kausityöhön 2024–2025

Merimieskirkko on valinnut papit ja -kanttorit kausityöhön 2024–2025.

Lähde nimikkolaivakuraattoriksi

Haemme nimikkolaivakuraattoreita työhömme suomalaislaivoilla. Lue lisää tästä artikkelista.
Valkoinen kirkko jouluvaloineen hämärässä lumisessa maisemassa.

Joulukirkot

Merimieskirkko ja kirkon ulkosuomalaistyö tuo joulukirkot ulkosuomalaisille.