Merimieskirkko toimii Suomessa, ulkomailla ja merillä

Suomen Merimieskirkko on kanssasi niin kotona, maailmalla kuin merillä. Kuljemme rinnallasi silloin, kun tarvitset meitä.

Iso karttapallo, jonka äärellä aikuisen sormi osoittaa Eurooppaa ja lapsi katsoo vieressä.

Pidämme yllä suomalaisia merimieskirkkoja Suomessa ja muualla Euroopassa. Olemme tehneet työtä merenkulkijoiden ja ulkomailla asuvien suomalaisten hyväksi jo vuodesta 1875.

Kirkkohallituksen kanssa sovitun yhteistyösopimuksen mukaisesti Merimieskirkko hoitaa myös kirkollisen ulkosuomalaistyön operatiivisen johtamisen ja koordinoinnin vuoteen 2025 mennessä.

Valkoinen kolmekerroksinen rakennus kellotorneineen ja suuri lehtipuu kadun varrella.

Merimieskirkot ulkomailla

Merimieskirkko ulkomailla on liikkuvien ihmisten kirkko ja kävijöilleen kappale kotimaata vieraassa maassa, koti kaukana kotoa.

Vaaleanruskea kaksikerroksinen rakennus ja asvalttipiha.

Merimieskirkot Suomessa

Kotimaan satamissa palvelemme kaikkia merenkulkijoita kansainvälisen vastavuoroisuusperiaatteen mukaisesti. Palveluitamme käyttävät myös erilaiset ryhmät sekä raskaan liikenteen kuljettajat etenkin Turussa ja Vuosaaressa.

Puolikaaren muotoinen valkoinen rakennus, jonka edessä neljä ihmistä.

Seurakunnat maailmalla

Suomalaisissa seurakunnissa ulkomailla järjestetään omalla äidinkielellä jumalanpalveluksia ja kirkollisia toimituksia sekä monia muita tilaisuuksia.

Matalan puurakennuksen edessä nurmikolla joukko ihmisiä ja ulkokyltti.

Keskustoimisto

Suomen Merimieskirkon keskustoimisto hoitaa Merimieskirkkoyhteisön yhteisiä tehtäviä, kuten varainhankintaa, hallintoa ja taloutta. Keskustoimisto sijaitsee Helsingin Vuosaaressa.