Ryhdy yritysyhteistyökumppaniksemme

Yritysyhteistyökumppanina osallistutte mielekkäällä tavalla turvallisen toiminnan ja tulevaisuuden kehittämiseen, hyvän tekemiseen ja yhteiskuntavastuun kantamiseen.

Olisiko teille tärkeää toimia ja tehdä hyvää kestävien arvojen pohjalta? Haluatteko edistää merenkulun turvallisuutta? Onko teillä, alueillanne tai kumppaneillanne tarve kehittää toimintaa ja verkostoja, markkinointia ja myyntiä Euroopassa? Haluaisitteko tavoittaa suomalaiset, Suomi-taustaiset ja Suomesta kiinnostuneet ihmiset Saksassa, Belgiassa, Alankomaissa tai Britanniassa? Tarvitsisitteko näkyvyyttä ja kontakteja alueillenne tai hankkeillenne Euroopan sydämessä?

Merimieskirkko tukee ja edistää merenkulkijoiden ja ulkomailla olevien suomalaisten hyvinvointia. Tarjoamme taukopaikan työn ja arjen keskelle ja olemme käytettävissä keskusteluja varten.

Ulkomaan toimipaikoissamme käy ulkomailla asuvia suomalaisia, merenkulkijoita, opiskelijoita, au paireja, rekkakuskeja, työmatkalaisia, työkomennuksella olevia, matkailjoita, paikallisia ihmisiä ja kauempaakin tulleita Suomen ystäviä. Merimieskirkko on kävijöilleen pala kotimaata vieraassa maassa ja uuden kulttuurin keskellä. Koti kaukana kotoa.

Merimieskirkot ulkomailla ovat samalla suomalaisuuden, suomen kielen ja kulttuurin tukikohtia sekä suomalaisten elintarvikkeiden ja muotoilun näyteikkunoita Euroopassa. Monet tuotteet ovat päässeet Euroopan markkinoille merimieskirkkojen Suomi-kauppojen ja suomalaisten myyjäisten avulla.

Merimieskirkko on valmis toimimaan yhä tiiviimmin suomalaisten toimijoiden, alueiden ja yritysten kumppanina kansainvälisillä markkinoilla, hyvän Suomi-kuvan edistäjänä ja suomalaisen laadun sekä turvallisten tuotteiden ja palvelujen esille tuojana.

Suomen satamissa palvelemme kaikkia merenkulkijoita kansainvälisen vastavuoroisuusperiaatteen mukaisesti, mutta ovet ovat avoimia muillekin kävijöille. Kirkoillamme kohtaavat eri maista tulleet merenkulkijat, raskaan liikenteen kuljettajat sekä paikkakuntalaiset ja turistit.

Satamissa satamakuraattorimme ja merillä laivakuraattorimme tekevät onnettomuuksia ennaltaehkäisevää työtä ja tukevat merenkulkijoiden ja laivayhteisön kokonaisvaltaista hyvinvointia.

Lue lisää Merimieskirkon toiminnasta työmme esittelysivulta ja katso täältä talouslukujamme.

"Pöydällä Iittalan mukeja ja muita suomalaisia tuotteita."
Merimieskirkot ulkomailla ovat suomalaisten elintarvikkeiden ja muotoilun näyteikkunoita Euroopassa.

Miten ryhtyä yrityskumppaniksi?

Yrityskumppanuudessa yrityksellä on mahdollisuus vaikuttaa esimerkiksi merenkulun turvallisuuden lisäämiseen erityisesti Itämerellä tai osallistua ulkomailla asuvien suomalaisten vanhusten, lasten ja nuorten auttamiseen.

Yrityskumppanuus Merimieskirkon kanssa voi tarjota yritykselle mahdollisuuden saada näkyvyyttä tuotteille, palveluille ja toiminnalle Euroopan markkinoilla. Yritys voi myös Merimieskirkon ja sen paikallisten verkostojen kautta löytää eri markkina-alueilla tietoa ja tukea toiminnan kehittämiseen ja työntekijöiden kotoutumiseen.

Merimieskirkon kansainvälinen vapaaehtoistoiminta voi tarjota yritykselle kummivapaaehtoisen muodossa oman yhteyshenkilön Euroopan sydämessä.

Kumppanuus räätälöidään yrityskohtaisesti Merimieskirkon ja yrityksen yhteistyönä. Hyvän tekeminen on yhteistyötä, joka palvelee molempia osapuolia. Kumppanuuteen voidaan sisällyttää niin pitkäaikaista tuote- ja palveluyhteistyötä ja monikanavaista näkyvyyttä kuin määräaikaisia kampanjoita tai yksittäisiä tapahtumiakin, aina yrityksen toiminnan ja tilanteen mukaisesti.

Yritys voi tukea Merimieskirkkoa myös lahjoituksin tai antamalla omaa osaamistaan Merimieskirkon käyttöön. Yritys voi suunnata apuaan merimieskirkkotyöhön ulkomailla, kotimaassa ja laivoilla.

Haastamme teidänkin yrityksenne osallistumaan turvallisen tulevaisuuden ja kansainvälisen toiminnan kehittämiseen, hyvän tekemiseen ja yhteiskuntavastuun kantamiseen Merimieskirkon kumppanina mielekkäällä ja kannattavalla tavalla.

Ota yhteyttä!

Yhteistyö suunnitellaan ja räätälöidään aina yhdessä. Voitte pyytää meiltä myös ehdotuksia ja vaihtoehtoja valmistelun pohjaksi.

Varainhankinnan asiantuntija Tiina Moberg, puhelimitse 050 344 8939 tai sähköpostilla tiina.moberg@merimieskirkko.fi.

Merimieskirkko kumppaniksi

• tunnettu hyvä ja turvallinen suomalainen yhteisö
  • suomalaisten ja suomalaisten tuotteiden koti Euroopan suurkaupungeissa
  • suomalaisuuden ikkuna maailmalle – monien eurooppalaisten toimijoiden ja kansainvälisten kävijöiden kohtaamispaikka