Työpaikat Merimieskirkolla

Merimieskirkot Suomessa ja ulkomailla työllistävät monen ammatin osaajia. Tältä sivulta löydät Suomen Merimieskirkon avoimet työpaikkailmoitukset ja hakulomakkeen. Hae mukaan tekemään merkityksellistä työtä.

Huom! Tietosuojasyistä emme vastaanota avoimia työhakemuksia. Rekrytointilomake on avoinna tämän sivun alalaidassa silloin, kun työnhaku on meneillään.

Etsimme kahta pappia Saksaan

Kiinnostaako mielenkiintoinen ja haasteellinen työ Saksassa asuvien ja liikkuvien suomalaisten ihmisten parissa?

Suomen Merimieskirkko ja Kirkkohallitus ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka mukaan Merimieskirkko hoitaa kirkollisen ulkosuomalaistyön vuoden 2025 alusta. Saksassa ulkosuomalaispappien työsuhteet siirtyvät vaiheittain Hampurin merimieskirkon alaisuuteen.

Merimieskirkko etsii pappia sekä Etelä-Saksan että Pohjois-Saksan alueille. Etelän alueeseen kuuluvat muun muassa Frankfurt, Stuttgart ja München, ja pohjoisen alueeseen Hampuri, Bremen ja Berliini.

Toinen nyt rekrytoitavista ulkosuomalaispapeista toimii myös muiden Saksan ulkosuomalaispappien esihenkilönä. Kerro hakemuksessa, jos olet kiinnostunut myös esihenkilön tehtävästä. Esihenkilön tehtävistä maksetaan erillinen korvaus.

Työotteeltasi olet itseohjautuva, joustava ja osallistava. Osaat verkostoitua ja sopeudut helposti uuteen ympäristöön. Olet helposti lähestyttävä ja sosiaaliset taitosi ovat erinomaiset. Työtehtävät edellyttävät matkustamista.

Edellytämme:

• Olet ev.lut. kirkon pappi ja sinulla on työkokemusta pappina
  • Hyvää suomen kielen taitoa
  • Riittävää saksan kielen taitoa, tai halua ja valmiutta kielen opiskeluun
  • Merimieskirkon arvojen ja toiminta-ajatuksen jakamista tutustu
  • Ajan tasalla olevia IT-taitoja sekä someviestinnän osaamista
  • Kokemusta kansallisesta ja/tai kansainvälisestä verkostoitumisesta

Katsomme eduksi:

• Ulkomaan työkokemuksen
  • Kokemuksen verkossa tapahtuvan työn kehittämisestä
  • Kokemuksen vapaaehtoistoiminnan ohjaamisesta ja kehittämisestä

Työssä tukenasi on perinteikäs ja uudistuva Merimieskirkon organisaatio, Hampurin merimieskirkon työntekijät, muut Saksan ulkosuomalaistyön papit, Suomalaisen kirkollisen työn keskus (SKTK) ja sen luottamushenkilöt sekä monipuolinen joukko vapaaehtoisia.

Työt alkavat 1.1.2025 tai sopimuksen mukaan. Työsuhteet ovat voimassa toistaiseksi ja työsopimukset tehdään Saksan työsopimusmallin mukaisesti. Tehtävien palkkaus on kokemuksen mukaan noin 5000 €.

Hae työpaikkaa Kirkkorekry-sivulla. Haku on auki 8.9.2024 klo 20.00 asti.

Haastattelut kumpaankin tehtävään pidetään 12.9.2024. Haastattelusta jatkoon valittaville järjestetään soveltuvuustestaus. Toinen haastattelukierros pidetään 3.10.2024.

Lisätietoja:

Hampurin merimieskirkon johtaja Valtteri Salmi