Suomessa

Merimieskirkoilla Suomen satamissa kohtaamme eri maista tulleita merenkulkijoita, raskaan liikenteen kuljettajia ja paikallisia ihmisiä. Teemme läheistä yhteistyötä paikallisseurakuntien ja sataman eri toimijoiden kanssa

Merimieskirkoilla Suomen satamissa vierailee vuosittain tuhansia ulkomaalaisia merenkulkijoita yli 50 maasta. Palveluitamme käyttävät myös sataman työntekijät ja erilaiset ryhmät sekä raskaan liikenteen kuljettajat etenkin Turussa ja Vuosaaressa.

"

Palvelumme koostuvat laivakäynneistä, kuljetuksista ja keskusteluista. Kirkoilla on kahvio, kanttiini, ilmainen Wi-Fi, vapaa-ajan toimintaa kuten pelejä sekä käytännön apua yhteydenpitoon kotiväen kanssa. Turun ja Vuosaaren merimieskirkolla on myös sauna ja pyykinpesumahdollisuus.

Suomen Merimieskirkolla on toimipaikka kotimaassa seitsemällä paikkakunnalla. Jokaisella kirkolla työskentelee satamakuraattori yhdessä vapaaehtoisten kanssa.

Merimieskirkot Suomessa sijaitsevat: Kemissä, Oulussa, Kokkolassa, Raumalla, Turussa, Helsingin Vuosaaressa ja Haminassa. Oulun satamakuraattori vierailee säännöllisesti myös Raahen satamissa, Rauman satamakuraattori Porin satamissa, Turun satamakuraattori Naantalin satamissa ja Haminan satamakuraattori Kotkan satamissa.

Tutustu tarkemmin haluamaasi toimipaikkaan sivun valikosta tai alla olevista sivulinkeistä.

Huom! Kiinnostaako vapaaehtoistyö kotimaan kirkkojen kansainvälisessä maailmassa?

Merimieskirkot Suomessa

Merimieskirkon keskustoimisto huolehtii hallinnosta ja muista yhteisistä asioista

Tilaa Merimieskirkon viestintää

Alla olevalla lomakkeella voit tilata yhden tai useamman merimieskirkon uutiskirjeen

Tilaa viestintää / uutiskirjeen(vaaditaan)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.