Vapaaehtoistoiminta

Vapaaehtoisena pääset mukaan toimintaamme

Hyppää mukaan Merimieskirkon maailmaan ja hanki kokemusta, jonka muistat aina ja josta on hyötyä jatkossakin.

Paikallisvapaaehtoisena voit osallistua kotikaupunkisi merimieskirkon työhön vaikkapa tapahtumissa tai päivittäisessä työssä. Jokaiselle löytyy taitojen ja mieltymysten mukaan tekemistä – säännöllisesti tai silloin tällöin. Ota rohkeasti yhteyttä lähimpään kirkkoomme – Suomessa tai ulkomailla.

Vuosivapaaehtoisena pääset elämään ulkomaan kirkkomme monipuolista arkea puoli vuotta tai jopa kokonaisen vuoden.

Vuosivapaaehtoinen

Vuosi tai puolikas ulkomailla?

Vuosivapaaehtoisena pääset elämään ulkomaan kirkkomme arkea puoli vuotta tai jopa kokonaisen vuoden. Tehtäviä on niin toiminnassa, keittiössä kuin talon ylläpidossakin. Tarjoamme matkat edestakaisin, asumisen ja vaatimattoman ylläpidon. Kaiken tämän lisäksi pääset asumaan ja elämään eurooppalaisessa suurkaupungissa ja kokemaan ulkosuomalaisen arkea suomenkielisessä yhteisössä.

Kaksi naista kantaa isoja pahvilaatikoita portaikossa.

Paikallisvapaaehtoinen

Avuksi kirkolle silloin kun sinulle sopii

Paikallisvapaaehtoisella tarkoitetaan kunkin toimipaikan lähistöllä olevia ja asuvia, joilla on mahdollisuus toimia kiireapulaisina kertaluonteisissa tehtävissä sekä vapaaehtoisia, jotka haluavat sitoutua pidempiaikaisesti merimieskirkkotyöhön. Kaiken ikäiset sopivat vapaaehtoiseksi. Tule mukaan, kaikki vapaaehtoiset ovat meille korvaamaton apu.

Vapaaehtoiseksi tukijaksi, työharjoittelijaksi tai työntekijäksi?

Suomen seurakunnissa toimii merimieskirkkopiirejä, jotka tukevat toimintaamme. Työharjoittelun kautta voit kokeilla, olisiko Merimieskirkko sinun paikkasi. Jos koet sen omaksesi, katso onko meillä juuri nyt avoimia työpaikkoja.