Villasukkatalkoot

Reilun 10 hengen ryhmä pöydän äärellä, jonka päällä paljon erivärisiä villasukkia.

Kuva: Katariina Autero. Järvenpään seurakunnan vapaaehtoiset neuloivat ja lahjoittivat merenkulkijoille 100 paria villasukkia vuonna 2023. Paketit otti vastaan Vuosaaren merimieskirkon satamakuraattori Taija Kivistö (oik.).

Villasukistaan Merimieskirkko tunnetaan – osallistu joululahjakeräykseen

Villasukat liittyvät Merimieskirkon lähes 150-vuotiseen perinteeseen ”tuntemattomalle merenkulkijalle” jaettavaan joululahjaan. Tämä traditio elää yhä vahvana. Merimieskirkon toimipaikat Suomen rannikkokaupungeissa sekä Alankomaissa, Belgiassa, Isossa-Britanniassa ja Saksassa välittävät lahjoituksena saadut villasukat heille, jotka viettävät joulunsa merellä. Etenkin laivalla villasukat lämmittävät paitsi jalkoja myös mieltä.

Suomen Merimieskirkko tarjoaa tänäkin vuonna mahdollisuuden osallistua ”joulupakettitalkoisiin”. Itse neulotut tai muulla tavalla hankitut sukkaparit tulisi toimittaa Vuosaaren merimieskirkolle (Provianttikatu 4, 00980 Helsinki) tai lähimmälle merimieskirkolle 30.10.2024 mennessä. Paketteja otetaan toki vastaan tämän jälkeenkin. Tarve on etenkin isoille villasukille (koot 42–46). Toimipaikkojen yhteystiedot ovat sivulla merimieskirkko.fi/taalla-toimimme.

Paketin sijaan voi antaa myös rahalahjoituksen. Yhden paketin hinta on tällöin 20 euroa. Kertyneillä varoilla Merimieskirkko hankkii joulupaketteja merenkulkijoille. Lahjoituksen voi tehdä Suomen Merimieskirkko ry:n tilille Nordea FI91 1745 3000 0222 79 (NDEAFIHH) viitenumerolla 3052 tai viestillä ”Joululahja merenkulkijalle”. Vaihtoehtoisesti lahjoittaa voi myös MobilePayllä numeroon 32400 kommentilla ”Joululahja merenkulkijalle.”

Lue lisää sivulta merimieskirkko.fi/lahjoita/villasukat

Lämmin kiitos teille kaikille merenkulkijoiden ystäville!