Jonna Kastell-Klapuri

Toimenkuva Satamakuraattori, Kokkola

Olen aloittanut maaliskuussa 2024 osa-aikaisena satamakuraattorina Kokkolan merimieskirkolla, Kokkolan satamassa. Lisäksi työskentelen osa-aikaisesti myös Keski-Pohjanmaan Nuorisoseuran toiminnanohjaajana. Olen koulutukseltani sekä BBA-tradenomi että yhteisöpedagogi / kirkon nuorisotyönohjaaja.

Olen aina ollut orientoitunut tekemään kansainvälistä työtä ja se on motivoinut myös kehittämään kielitaitoani; puhun äidinkieleni suomen lisäksi ruotsia, englantia, venäjää ja saksaa.

Työ merimieskirkolla on lähellä sydäntäni. Kristillisen diakonian ja vieraanvaraisuuden hengessä haluan kohdata jokaisen työssäni tapaamani ihmisen kunnioittaen ja arvostaen vakaumuksesta, kansallisuudesta tms. riippumatta. Jumalan edessä me kaikki ihmiset olemme arvokkaita, Hänen kuvakseen luotuja, armoonsa oikeutettuja.

Perheeseeni kuuluu aviomies sekä jälkipolvea yhteensä kahdeksan henkilön verran. Lasten harrastukset kuuluvat olennaisena osana myös omaan vapaa-aikaani. Lisäksi nautin luonnossa liikkumisesta lenkkeillen, marjastaen ja sienestäen.