Siiri Suhonen

Toimenkuva Satamakuraattori, Rauma-Pori

Hei, olen Siiri ja huolehdin Rauman merimieskirkon toiminnasta (toimialueeseen kuuluvat myös Porin satamat). Olen koulutukseltani nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja ja tehnyt pitkään töitä nuorten parissa. Vuoden 2022 syksyllä aloitin työt Rauman merimieskirkolla, satamakuraattorina.

Työssäni minulle on aina tärkeintä ollut ihmiset, joita kohtaan. Tutustun mielelläni uusiin ihmisiin ja heidän tarinoihinsa. Työssä merimieskirkolla parasta on kohdata ihmisiä erilaisista kulttuureista, jutella heidän arjestaan ja kuulla juttuja meriltä ja heidän kotimaistaan. Työ merimieskirkon satamakuraattorina on hyvin samankaltaista kuin nuorisotyö, kohdataan, jutellaan ja vietetään aikaa yhdessä.

Vapaa-ajallani harrastan partiota ja eräretkeilen lapseni kalastusharrastuksen takia. Nautin penkkiurheilusta, suosikkilajeja minulle ovat jääkiekko, koripallo ja jalkapallo. Luen mielelläni rikosdekkareita, sekä historiaan liittyviä kirjoja. Perheeseeni kuuluu aviomies, teini-ikäinen poika ja kissa.