Taija Kivistö

Toimenkuva Satamakuraattori, Helsinki Vuosaari

Olen aloittanut joulukuussa 2022 Vuosaaren Merimieskirkon satamakuraattorina. Ammatiltani olen kirkon nuoristyönohjaaja ja olen suorittanut kirkon monikulttuurisuus- ja lähetyssihteerin ammattiopinnot. Vuonna 2015 valmistuin maatilamatkailun ammattilaiseksi. Syksyllä 2022 valmistuin Hiljaisuuden jooga® ohjaajaksi.

Risti ja ankkuri on kulkenut matkassani mukana vuodesta 1995, jolloin ensimmäisen kerran menin Hampurin merimieskirkolle harjoitteluun. Harjoittelu muuttui valmistumisen jälkeen vuosivapaaehtoisen pestiin 1996–1997. Hampurilla tulee aina olemaan erityinen paikka sydämessäni.

Satamakuraattorin työ on merkityksellistä, mielenkiintoista ja innostavaa. Jokainen päivä on erilainen. On suuri siunaus saada kuulua tähän työporukkaan.

Työn vastapainoksi tykkään liikkua ulkona ja metsissä. Monipuolinen liikunta, lukeminen, käsityöt, ristisanatehtävät, matkustelu sekä ”hyggeily” ovat minulle tärkeitä asioita elämässä.
Olen Jukan vaimo, ja kotonamme Tervakoskella asustelee myös Misu-kissa.

Tervetuloa Vuosaareen!