Tietoa meistä

Suomen Merimieskirkko on avoin ja välittävä yhteisö sekä kumppani niin kotona, maailmalla kuin merillä. Olemme tehneet työtä merenkulkijoiden ja ulkomailla asuvien suomalaisten hyväksi jo vuodesta 1875. Pidämme yllä suomalaisia merimieskirkkoja Suomessa ja muualla Euroopassa. Tuemme ihmisiä ja yhteisöjä ilossa, surussa ja tavallisessa. Toiminnassamme syntyy vuosittain noin 200 000 kohtaamista.

Ota yhteyttä

Yhteystietosivulta löydät Merimieskirkon kotimaan henkilöstön yhteystiedot, laskutusosoitteen, palautelomakkeen, tilinumerot ja hyödyllisiä linkkejä muille sivuille.

Medialle

Merimieskirkon viestintä auttaa median edustajia kaikissa Merimieskirkkoa koskevissa kysymyksissä. Välitämme tietoa tekemästämme työstä, autamme toimittajia löytämään haastateltavia, tarjoamme valokuvia, logoja jne. median käyttöön sekä järjestämme tapaamisia.

Rantaan huuhtoutunut lasipullo, jonka sisällä paperi.

Tilaa viestintää

Merimieskirkon keskustoimisto ja ulkomaan toimipaikat julkaisevat kuukausittain uutiskirjeen. Toivotamme lisäksi viikoittain Sisua ja siunausta. Tilaa haluamasi viestit sähköpostiisi.

Organisaatio

Suomen Merimieskirkko ry on yhdistys, jonka äänivaltaisia jäseniä ovat henkilöjäsenet, jäsenyhdistykset ja seurakuntajäsenet. Yhdistyksen korkeimmat päättävät elimet ovat vuosikokous ja vaalikokous.

Kaksi nuorempaa ja yksi vanhempi nainen nauraa sohvalla.

Strategia

Strategiakaudella 2022-2026 Suomen Merimieskirkko valmistautuu merkittävään työn laajenemiseen ulkomailla. Suomen ev.lut. kirkon Kirkkohallituksen kanssa sovitun sopimuksen mukaisesti Merimieskirkko hoitaa kirkollisen ulkosuomalaistyön operatiivisen johtamisen ja koordinoinnin vuoden 2025 alusta.

Talous

Suomen Merimieskirkko on voittoa tavoittelematon yhteisö. Merimieskirkon talous perustuu omaan varainhankintaan sekä yksityisten ihmisten ja eri yhteisöjen tukeen ja lahjoituksiin.

Vastuullisuus

Suomen Merimieskirkko välittää ympäristöstä. Merimieskirkossa tehtiin ympäristöohjelman laatimisen yhteydessä vuonna 2009 selvitys ympäristöön vaikuttavista toiminnoista eri yksiköissä. Uusin laadittu ympäristöohjelma on vuodelta 2019 ja sitä täsmennetään noin kolmen vuoden välein.

Osallistu ja tue

Voit osallistua Merimieskirkon työhön monella tapaa, kuten vapaaehtoisena, työn tukijana tai lahjoittajana

Alla muutamia esimerkkejä. Klikkaa kuvaa lukeaksesi lisää.