Rauman merimieskirkko

Kansainvälinen kohtaamispaikka Rauman satamassa. Olet lämpimästi tervetullut Rauman merimieskirkolle tutustumaan toimintaamme!

Toimintamme on suunnattu merenkulkijoille ja muille satamassa työtään tekeville tai vieraileville henkilöille. Tilassamme on mahdollista viettää rentoa vapaa-aikaa nauttien maksuttomasta wifi-yhteydestä, biljardin peluusta, television katselusta ja yhdessäolosta. Ylläpidämme kanttiinia, josta voi ostaa naposteltavia. Tilassamme on myös pieni myymälä, jossa vaihteleva valikoima matkamuistoja, sekä hyötytavaroita matkalaisille.
Merimieskirkolta on saatavissa paikallisopastusta, mikäli haluaa vierailla ja asioida kaupungilla. Tarvittaessa voimme kuljettaa merimieskirkon autolla ja lisäksi meillä on muutama polkupyörä, joita saa lainata maksutta.

Tarjoamme myös keskusteluapua erilaisissa elämäntilanteissa, olemme vaitiolovelvollisia ja kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia.

Toimipaikka sijaitsee suljetulla satama-alueella. Pääsy paikalle edellyttää yhteydenottoa satamakuraattoriin.

Merimieskirkon löytää lähes keskeltä satamaa.

Toiminta-alueena Satakunta

Rauman merimieskirkolta palvellaan myös Porin satamia. Teemme laivakäyntejä ja pyydettäessä kuljetamme merenkulkijoita asioimaan. Satamakuraattorimme toimii merimiespalvelutoimiston yhteyshenkilönä ja välittää palveluja, kuten lehtiä, kirjastoja ja elokuvia.

Kansainvälinen vapaaehtoistyö

Meillä pääset tekemään aidosti kansainvälistä vapaaehtoistyötä! Kohtaamme ihmisiä heidän tavallisessa arjessaan satama- ja laivatyössä. Yhteinen kielemme on englanti ja elekieli. Riittää, että tulet ymmärretyksi! Vapaaehtoisemme käyvät laivoilla ja hoitavat merenkulkijoiden kuljetuksia kaupungille. Saat tehtävään perehdytyksen, joka sisältää sataman turvallisuuskoulutuksen sekä opastuksen liikkumiseen satama-alueella. Voit tulla myös järjestämään erilaisia tapahtumia yhdessä henkilökunnan ja muiden vapaaehtoisten kanssa.

Harjoittelu Rauman merimieskirkolla

Meillä on mahdollista tehdä opintoihin tai työllistymiseen liittyviä harjoittelujaksoja. Ota rohkeasti yhteyttä, niin mietitään yhdessä, miten voimme toteuttaa harjoittelun merimieskirkolla.

Rauman merimieskirkon työntekijä

Klikkaamalla kuvaa näet enemmän tietoa työntekijästä.

Lue lisää Rauman merimieskirkosta

Osallistu Merimieskirkon tapahtumiin ja tilaisuuksiin

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.