Työpaikat Merimieskirkolla

Merimieskirkot Suomessa ja ulkomailla työllistävät monen ammatin osaajia. Tältä sivulta löydät Suomen Merimieskirkon avoimet työpaikkailmoitukset ja hakulomakkeen. Hae mukaan tekemään merkityksellistä työtä.

Huom! Tietosuojasyistä emme vastaanota avoimia työhakemuksia. Rekrytointilomake on avoinna tämän sivun alalaidassa silloin, kun työnhaku on meneillään.

Etsimme sosiaalikuraattoria Rotterdamiin

Tule tekemään työtä Benelux-maiden alueella asuvien ja liikkuvien suomalaisten hyvinvoinnin edistämiseksi. Merimieskirkko tarjoaa matalan kynnyksen kohtaamispaikkoja, ryhmätoimintaa ja tukea vaihtelevissa elämäntilanteissa.

Alankomaissa asuu noin 6000 suomalaista, joista reilu tuhat on opiskelijoita. Rotterdam on vireä kulttuurikaupunki, jossa sijaitsee myös Euroopan suurin satama.

Tehtävässäsi toimit sosiaalikuraattorina Alankomaissa. Työskentelet moniammatillisessa tiimissä, monikulttuurisessa ympäristössä palvellen suomalaisyhteisöjä sydämellä ja ammattitaidolla. Asemapaikkasi on Rotterdamin merimieskirkko.

Monipuoiliseen työhösi kuuluu:

• sosiaalityö Rotterdamin merimieskirkolla ja liikkuva sosiaalityö Alankomaiden alueella
  • työ suomalaisten merenkulkijoiden ja raskaan liikenteen kuljettajien parissa
  • matalan kynnyksen kohtaamispaikkojen luominen Alankomaissa asuville, liikkuville ja opiskeleville suomalaisille
  • ennaltaehkäisevä työ ulkosuomalaisten kanssa
  • kriisityö
  • vapaaehtoisten ohjaaminen, rekrytointi ja tukeminen
  • yhteistyöverkoston rakentaminen eri toimijoiden kanssa
  • tapahtumien suunnittelu ja järjestäminen
  • Benelux-maiden merimieskirkkotyön toiminnan suunnittelu, kehittäminen ja toteuttaminen

Olet etsimämme henkilö, jos:

• olet koulutukseltasi sosiaali- ja/tai diakoniatyön ammattilainen tai sinulla on muu soveltuva koulutus tehtävään
  • sinulla on soveltuvaa työkokemusta vähintään kolme vuotta
  • puhut ja kirjoitat sujuvaa suomea ja englantia it-taitosi ovat ajan tasalla ja osaat hyödyntää työssäsi sosiaalista mediaa ja muita digitaalisia palveluja
  • sinulla on ajokortti ja rohkeutta ajaa suurkaupungeissa
  • sinulla on kokemusta vapaaehtoistoiminnan organisoinnista ja verkostojen luomisesta
  • kykenet itsenäiseen työhön ja ajanhallintaan
  • työn kehittäminen on sinulle luontevaa
  • olet valmis tekemään matkatyötä etkä säikähdä epäsäännöllisiä työaikoja
  • sitoudut Merimieskirkon arvoihin ja toiminta-ajatukseen

Katsomme eduksi, jos:

• tunnistat yhteisöstä nousevia toiveita ja osaat hyödyntää niitä työsi suunnittelussa ja toteuttamisessa
  • sinulla on kokemusta ulkomailla työskentelystä
  • olet tottunut arvioimaan työsi vaikuttavuutta ja raportoimaan siitä
  • uusiin ihmisiin ja tilanteisiin tutustuminen on sinulle helppoa
  • olet aktiivinen viestijä sosiaalisessa mediassa
  • osaat toimia muuttuvissa olosuhteissa
  • osaat hollannin kieltä

Tarjoamme työhösi hyvän perehdytyksen, ajantasaiset työvälineet, mahdollisuuden kehittää osaamistasi sekä innostavan ja monipuolisen työympäristön. Lisäksi työssäsi on tukena perinteikäs, mutta ajassa kiinni oleva Merimieskirkon organisaatio, moniammatillinen työyhteisö, innostuneet luottamushenkilöt sekä monipuolinen joukko vapaaehtoisia.

Tarjoamme toistaiseksi voimassa olevan työsuhteen paikallisen työsopimuslainsäädännön mukaisesti. Työ alkaa sopimuksen mukaan, kuitenkin viimeistään 15.8.2024.

Jos olet Suomesta lähetetty työntekijä, palvelussuhteen ehdot määräytyvät kristillisiä järjestöjä koskevan työehtosopimuksen (KJTES) mukaan. Merimieskirkko tarjoaa asuntoedun Suomesta lähetetylle työntekijälle.

Työhön valitun on ennen tehtävän aloittamista esitettävä lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä annetun lain (504/2002) mukainen rikosrekisteriote.

Lisätietoja:

Benelux-maiden merimieskirkkotyön johtaja Jaakko Heinimäki
Puh. +32 475 72 8680

Puhelintiedustelut (Suomen aikaa):
12.4. klo 15–17
15.4. klo 10–12 ja 16–18
26.4. klo 11–12

Hae tehtävää alla olevalla lomakkeella ma 2.5.2024 klo 16.00 (Suomen aikaa) mennessä. Ensimmäinen haastattelu jatkoon valituille on 8.5.2024 Vuosaaren merimieskirkolla Helsingissä. Varaathan päivämäärän kalenteriisi.

Rekrytointi

Suomen Merimieskirkko ry:n rekrytointilomake.

Max. tiedoston koko: 16 MB.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.