Työharjoittelu Merimieskirkolla

Merimieskirkon työharjoittelupaikat ovat kansainvälisiä! Meillä on mielenkiintoisia harjoittelupaikkoja mm. sosiaali- ja talousalan opiskelijoille. Jos haluat suorittaa oman työharjoittelujaksosi merimieskirkolla, ota yhteyttä harjoittelustasi vastaavaan opettajaan ja tiedustele mahdollisuutta työharjoitteluun merimieskirkolla Suomessa tai ulkomailla.

Punatukkainen nuori nainen kyykyssä ja pitelee punaista lasten kastelukannua, taustalla kirjahylly.
Työharjoittelu Merimieskirkolla on monipuolista ja mielenkiintoista.

Työharjoittelu merimieskirkoilla Suomessa

Kotimaan toimipaikkamme sopivat parhaiten kansainväliseen harjoitteluun, sillä näissä asiakkaina ovat pääsääntöisesti ulkomaalaiset merenkulkijat. Viime vuosina kävijöitä on ollut keskimäärin viidestäkymmenestä eri maasta. Työkielenä on lähinnä englanti, mutta kaikki muutkin kielet ovat suurena apuna.

Harjoittelijan tehtävänä on osallistua merimieskirkon laivakäyntityöhön ja asiakaspalveluun. Ajokortti on välttämätön. Harjoittelusopimus tehdään vähintään kuukaudeksi. Asunnon järjestäminen on opiskelijan/oppilaitoksen vastuulla.

Lisätietoa harjoittelusta kotimaan kirkoilla antaa kunkin kotimaan kirkon työntekijä.

Työharjoittelu merimieskirkolla ulkomailla

Eri puolilla Eurooppaa meillä on merimieskirkko Ateenassa, Brysselissä, Hampurissa, Lontoossa ja Rotterdamissa, joissa on mahdollisuus suorittaa työharjoittelu.

Työssäoppiminen tai harjoittelu merimieskirkolla edellyttää avointa mieltä, kykyä ja motivaatiota tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa sekä sopeutumista vaihtuviin tilanteisiin. Sinulla tulee olla valmius käyttää sekä suomea että englantia asiakaspalvelutehtävissä. Muu kielitaito on eduksi. Kiinnostus toisia ihmisiä ja erilaisia kulttuureita kohtaan auttavat sinua viihtymään merimieskirkolla. Kullakin toimipaikalla on omat erityispiirteensä ja siksi myös harjoittelun sisällöt vaihtelevat jonkin verran.

Tarjoamme mielenkiintoisen, monikulttuurisen ja työntäyteisen harjoittelun ulkosuomalaisyhteisöjen, merenkulkijoiden ja rekkamiesten parissa. Emme valitettavasti pysty tarjoamaan matkoja tai majoitusta harjoittelijoille.

Jos haluat suorittaa oman työssäoppimis- tai harjoittelujaksosi ulkomailla merimieskirkolla, ota yhteyttä koulusi kansainvälisistä vaihdoista vastaavaan opettajaan sekä haluamallesi merimieskirkolle, niin mietitään harjoittelun mahdollisuutta yhdessä

Työvoimaviranomaisten osoittamat työjaksot

Merimieskirkolla voit tehdä työkokeilua tai muuta kuntouttavaa työtoimintaa. Suomessa on eri puolella maata seitsemän merimieskirkkoa, jotka tarjoavat turvallisen ympäristön paluulle työelämään.