Villasukat – lahja tuntemattomalle merenkulkijalle

Mikä voisi lämmittää enemmän mieltä kuin käsin neulotut villasukat? Sukat ovat viesti kodista, lämpimistä ajatuksista ja välittämisestä.

Vanhempi nainen istuu pöydän ääressä ja neuloo villasukkaa harmaasta villalangasta.

Villasukat liittyvät Merimieskirkon pitkään perinteeseen toimittaa joululahja ”tuntemattomalle merenkulkijalle”. Käsin neulottuja sukkia myös myydään pitkin vuotta merimieskirkkotyön hyväksi.

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden antaa joululahjan ”tuntemattomalle merenkulkijalle”. Suomen Merimieskirkko jakaa laivojen miehistöille villasukkia joulun alla. Useimmiten Merimieskirkon lahja on ainoa, jonka merenkulkija aattona merellä saa. Lahja on odotettu ja muistoja herättävä.

Perinne on vanhempi kuin Merimieskirkko. Paketteja jaettiin Pohjanlahden satamissa jo 1800-luvun puolivälissä kapteenskojen toimesta. Toiminta siirtyi vuosisadan lopulla Merimieskirkolle, joka perustettiin vuonna 1875.

Toivomme, että tuot tai postitat lahjasi laivaliikenteen aikataulujen vuoksi marraskuun alkuun mennessä Vuosaaren merimieskirkolle (Provianttikatu 4, 00980 Helsinki) tai lähimmälle merimieskirkolle. Toimipaikkamme Suomessa ja ulkomailla toimittavat lahjasi heille, jotka viettävät joulunsa merellä. Otamme toki paketteja vastaan aina jouluun saakka.

Huom! Postittaessasi paketin tarkistathan toimipaikan yhteystiedot (osoite ja puhelin), jotta lahjasi löytää perille.

Neulomasi villasukat voivat olla väriltään ja kuvioltaan juuri sellaiset kuin haluat. Halutessasi voit neuloa myös Merimieskirkon ristiankkurilla varustettuja sukkia.

Lahjoita 20 €

Paketin sijaan voit antaa myös rahalahjoituksen merenkulkijoiden lahjoihin! Lahjoituksellasi valmistamme merimieskirkoilla vastaavia joulupaketteja. Yhden lahjan hinta on 20 €.

Tilisiirto. Rahalahjan voi lähettää Suomen Merimieskirkko ry:n tilille Nordea FI91 1745 3000 0222 79 NDEAFIHH. Merkitse viitenumeroksi 3052 tai lisätietokenttään viesti ”Joululahja merenkulkijalle.”

Mobilepay. Voit myös siirtää haluamasi summan (yksi lahja 20 euroa) Mobilepayllä numeroon 32400. Kirjoita kommenttikentään ”Joululahja merenkulkijalle.”

Rahankeräyslupa.