Vuosaari (Helsinki)

Merimieskeskuksessa eli Helsinki Seafarers’ Centressä Vuosaaressa toimivat yhdessä Suomen Merimieskirkko ja Merimiespalvelutoimisto.

Vuosaaren merimieskirkko sijaitsee satama-alueen vieressä Gate Housen ja Hansaterminaalin välittömässä läheisyydessä. Sijainti mahdollistaa poikkeamisen kirkolla ilman etukäteisilmoittautumista.

Perille pääsee helposti Vuosaaren kauppakeskus Columbuksen ja metron luota bussilla 90. Poistuminen bussista Hansaterminaalin pysäkillä. Henkilöauton voi pysäköidä Hansaterminaalin pysäköintitaloon. Myös merimieskirkon pihalla on tilaa muutamalle autolle. Rekka-autoille lähistöllä on useampi pysäköintialue.

Yleisötiloihin kuuluvat sali, terassi, pyykkitupa ja aulatilat, jonka yhteydessä on kanttiini, TV, myymälä sekä informaatiota paikkakunnan mahdollisuuksista. Järjestämme luonnollisesti myös kirkolliset tilaisuudet, kuten hartaudet, kasteet, häät ja hautajaiset.

Suihkussa käynti mahdollista aukioloaikojen puitteissa. Teemme myös laivakäyntejä ja tarjoamme merenkulkijoille kuljetuksia.

Vapaaehtoiseksi Vuosaaren merimieskirkolle

Merimieskirkolla tehtävä vapaaehtoistyö on asiakaspalvelu- ja kanttiinityötä, jota tehdään yhdessä työparin kanssa tai itsenäisesti. Kohtaamiseen kansainvälisessä ympäristössä tarvitset kohtalaista englanninkielen taitoa. Erilaisten tapahtumien järjestäminen on osa työtämme. Tule mukaan toteuttamaan arpajaisia, myyjäisiä ja talkoita yhdessä henkilökunnan ja iloisen vapaaehtoisjoukkomme kanssa. Voit olla leipomassa ja valmistelutehtävissä, mukana tapahtumissa myyjänä tai tarjoilemassa kahvia kirkolla vieraileville ryhmille. Olet tervetullut vapaaehtoiseksi sellaisena kuin olet. Kaikkiin vapaaehtoistyön tehtäviin saat perehdytyksen.

Vuosaaren merimieskirkon työntekijä

Klikkaamalla kuvaa näet enemmän tietoja työntekijästä.

Lue lisää Vuosaaren merimieskirkosta

Osallistu Merimieskirkon tapahtumiin ja tilaisuuksiin

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.