Jouluradio

Ulkosuomalainen tai merenkulkija, osallistu joululaulutoivekonserttiin lähettämällä Jouluradioon oma joululaulutoiveesi ja terveisesi merten takaa.

Huom! Merimieskirkon ja Jouluradion yhdessä tuottama toivekonsertti soi Jouluradio.fi:ssä 13.12. ja tulee uusintana lauantaina 16.12. klo 15 (Suomen aikaa).

Täysikuu taivaalla, merellä purjeveneitä, joista yhdessä jouluisia valoja.

Osallistumisohjeet

Osallistu toivekonserttiin videolla, ääniviestillä tai WhatsApp-tekstiviestillä.

Lähetä toiveesi ensisijaisesti videona tai ääniviestinä, jotta Jouluradio.fi voi käyttää niitä myös somepostauksissaan. (Merimieskirkko jakaa näitä jouluterveisiä omilla kanavillaan.)

Voit lähettää toiveesi (sis. esittelyn ja perustelun jne.) myös WhatsApp-tekstiviestinä. Jouluradio lukee ja äänittää tekstitoiveet ohjelmaan.

Kaikki materiaali lähetetään Jouluradion WhatsApp-numeroon: 050 309 51 71.

Ohjeet video- ja ääniviestille

Tallenna videot ja ääniviestit parhaalla mahdollisella laatuversiolla. Säädä laatu esim. puhelimen asetuksista.

Ihanteellisin video on pystysuuntaan kuvattu video, jonka kuvasuhde on 9:16, mutta muunlaisetkin käy.

Huomioi videossa / ääniviestissä, että et tallenna sitä meluisessa ja hälyisessä paikassa. Kannattaa kuunnella materiaali heti tallennuksen jälkeen ja tarkistaa, että oma puhe kuuluu hyvin.

Jotta tiedostossa olisi editointivaraa, odota nauhoituksen käynnistyttyä pari sekuntia ennen kuin alat puhua. Jätä muutama hiljainen sekunti myös loppuun ennen kuvaamisen/äänittämisen päättämistä.

Kerro toiveessasi oma nimesi, laulutoiveesi ja perustelu, miksi kyseinen joululaulu on sinulle erityisen tärkeä. Kerro myös missä olet ja hieman muuta taustaa. Voit halutessasi myös kertoa lyhyet terveiset.

Jos teet ääniviestin, voit tehdä sen joko äänittämällä viestin WhatsAppilla tai muulla sovelluksella.

Yritä mahduttaa toiveesi kahteen minuuttiin.

Lähetettyäsi ääni- tai videoviestin, lähetä vielä varmuuden vuoksi sekä oma nimesi että laulun nimi kirjoitettuna WhatsApp-viestinä. Toisena vaihtoehtona voit ottaa valokuvan nimestäsi ja toiveestasi ja lähettää sen viestinä.