Taru Savelius

Toimenkuva Kausipappi. Kypros ja Turkki

Olen allekirjoittanut työsopimuksen kuusi kertaa Merimieskirkon kanssa. Olen toiminut eri tehtävissä Belgiassa ja Hollannissa ja nyt turistipappinaTurkin Alanyassa ja joulukuun vielä Kyproksella.

Pisimmän työuran tein Seurakuntaopistossa Järvenpäässä teologisten aineiden lehtorina. Seurakuntapappina olen ollut Sipoon suomalaisessa srk:ssa ja pienen pätkän Helsingin Vanhan kirkon srk:ssa. Nuorisosihteerinä toimin useita vuosia Hämeenlinnassa, minne olen muuttanut nyt eläkeläisenä.

Harrastan lukemista, puutarhan- ja sisäkukkien hoitoa. Olen pienessä koukussa korealaisiin sarjoihin ja pyrin olemaan aktiivinen kotiseurakunnassani.

Puhua pälätän huonoa englantia ilman häpeää (kirjoittaminen tuottaa ajoittain tuskaa, siis englanniksi).

Olen asunut eri pituisia aikoja useassa maassa ja siksi lähtemisen kynnys on nykyisin melko matala. Välillä ihmettelen Jumalan johdatusta elämässäni, vaikka en sitä ole aina älynnyt pyytää enkä tilata.