Jarkko Lavaste

Toimenkuva Kausikanttori, musiikinjohtaja. Kypros ja Turkki

Olen 65-vuotias ja eläkkeellä Lappeenrannan seurakunnan kanttorin virasta. Alanyassa ja Kyproksella olin toista kautta (2023-2024) turistikanttorina. Aikaisempi vastaava kokemus on Rhodokselta, jossa toimin ko. tehtävässä syyskauden 2008.

Eläkkeelle jäätyäni koin, että voisin vielä palvella kirkkoa ja seurakuntaa tavalla tai toisella. Koska kokemukseni Rhodokselta olivat hyvät, päätin hakea tehtävää uudestaan. Kohdalleni osui valinta Alanyaan/Kyprokselle, joten nyt siis on menossa toinen kausi turistikanttorina.

Olemme vaimoni Sirpan kanssa iloinneet tästä mahdollisuudesta palvella suomalaisia täällä itäisellä Välimerellä ja toivomme, että tapaamme eri yhteyksissä runsaasti maanmiehiämme työn tai lomailun merkeissä!