Tule paikallisvapaaehtoiseksi

Paikallisvapaaehtoisella tarkoitetaan kunkin toimipaikan lähistöllä olevia ja asuvia, joilla on mahdollisuus toimia kiireapulaisina kertaluonteisissa tehtävissä sekä vapaaehtoisia, jotka haluavat sitoutua pidempiaikaisesti merimieskirkkotyöhön. Jos asut esimerkiksi Pohjois-Saksassa, voit hakea paikallisvapaaehtoiseksi Hampurin merimieskirkolle.

Kaikki vapaaehtoiset ovat meille korvaamaton apu. Kaiken ikäiset sopivat vapaaehtoiseksi. Mukana on mm. opiskelijoita, opettajia, merenkulun ammattilaisia ja eläkeläisiä. Meille voit tulla juuri sellaisena kuin olet!

Perehdytämme sinut tehtäviin, ja saat vapaaehtoisuudestasi todistuksen. Vapaaehtoisten ohjaajat toimivat mielellään vapaaehtoisten suosittelijoina esim. työnhakutilanteessa.

Hae mukaan Merimieskirkon mielenkiintoiseen maailmaan täyttämällä sivun lopussa oleva lomake. Lähettämällä lomakkeen et sitoudu vielä mihinkään.

"Kaksi hymyilevää naista kantaa sisällä portaissa pahvilaatikoita."

Voit myös ottaa yhteyttä sinua lähinnä olevaan merimieskirkkoon ja tiedustella juuri sinulle sopivaa tapaa tulla mukaan kansainväliseen toimintaan! Jos et ole koskaan käynyt kirkoillamme, olet lämpimästi tervetullut tutustumaan toimintaan ja muihin vapaaehtoisiin!

Paikallisvapaaehtoisuus ulkomailla

Paikallisvapaaehtoiset ulkomailla voivat osallistua esim. tavarakuormien purkamiseen, myyjäisten rakentamiseen ja purkamiseen, juhlien järjestämiseen, siivoustalkoisiin tms. lyhyt- tai pidempiaikaisiin tehtäviin.

Lisää ulkomailla olevien toimipaikkojemme paikallisvapaaehtoistyömahdollisuuksista löydät tietoa kunkin toimipaikan omilta sivuilta.

Paikallisvapaaehtoisuus Suomessa

Vapaaehtoisuus merimieskirkoilla Suomessa on aidosti kansainvälistä! Tehtävä kartuttaa kielitaitoa ja kulttuurien tuntemusta. Merimieskirkot Suomen satamissa ovat paikkakuntansa kansainvälisiä keskuksia, joissa käy vierailijoita noin 30 eri maasta.

Vapaaehtoisena pääset paikkoihin, joihin et muuten pääsisi: liikut satamassa ja laivoilla! Kohtaamme ihmisiä heidän tavallisessa arjessaan satamatyössä. Yhteinen kielemme on englanti ja elekieli. Riittää, että tulet ymmärretyksi!

Vapaaehtoisemme tekevät toimipaikasta riippuen esimerkiksi laivakäyntejä, kuljettaavat merenkulkijoita esim. ostoksille, pitävät saunaa auki (Vuosaari, Turku), myyvät kanttiinin tuotteita ja puhelinkortteja, osallistuvat tapahtumiin, leipovat, tarjoilevat kahvia vieraileville ryhmille, kutovat sukkia merenkulkijoille jne. Tehtäviä on monia!

Hae paikallisvapaaehtoiseksi

vapaaehtoistehtäviin Suomen satamassa tai ulkomaan suurkaupungissa olevaan toimipaikkaan, joka sijaitsee asuinpaikkasi lähistöllä. Huom! Lähetettyäsi lomakkeen et sitoudu vielä mihinkään.

Nimi(vaaditaan)
Ajokortti(vaaditaan)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.