Tule kausi- tai vuosivapaaehtoiseksi ulkomaille

Suomen Merimieskirkon toimipaikoissa Euroopassa on palkatun henkilökunnan apuna yksi tai useampi kausi- tai vuosivapaaehtoinen. Vuosivapaaehtoiset ovat vuodeksi laadittavan sitoumuksen mukaan työtiimin jäseniä ja saavat vastata itsenäisesti heille uskotuista tehtävistä. Kausivapaaehtoinen toimii esim. puolen vuoden ajan.

Kausi- / vuosivapaaehtoisen työ on vaihtelevaa ja mielenkiintoista! Määräaikainen vapaaehtoisuus sopii erinomaisesti esimerkiksi opiskelusta tai palkkatyöstä välivuotta pitävälle ja kansainvälistä kokemusta haluavalle. Mutta kaiken ikäiset sopivat vapaaehtoiseksi! Mukana on mm. opiskelijoita, opettajia, merenkulun ammattilaisia ja eläkeläisiä.

Vapaaehtoisvuoden voi viettä merimieskirkolla Lontoossa, Brysselissä, Rotterdamissa tai Hampurissa.

Työstä ei EU-säännösten mukaan saa maksaa palkkaa, mutta Merimieskirkko maksaa sinulle matkat (kauden alussa ja lopussa), asumisen (soluasunnossa) ja ruoat. Ruoka joko laitetaan kirkolla tai maksetaan takaisin kuittia vastaan.

"Raitapaitainen nainen palvelee kahta asiakasta kassalla. Taustalla jääkaappi, tuotehyllyjä ja istuvia asiakkaita."

Kausi- ja vuosivapaaehtoisten tehtäviä eri kirkoilla ovat mm:

• keittiötyö ja ruoanlaitto
  • siivouspalvelu
  • vastaanotto-, asiakas- ja myyntipalvelu
  • majoituspalvelu
  • työ merenkulkijoiden parissa
  • työ rekkamiesten parissa
  • lapsi- ja perhetyö
  • nuorisotoiminta
  • kiinteistöhuolto

Eri merimieskirkoilla työ painottuu eri osa-alueisiin, ja kaikilla kirkoilla ei ole kaikkia yllä lueteltuja tehtäviä. Yleinen periaate merimieskirkoilla on, että kaikki tekevät kaikkea mahdollista työtä.

Merimieskirkon vapaaehtoistyö on kansainvälistä ja monipuolista. Vapaaehtoisena tutustut erilaisiin ihmisiin ja näet arvokkaan työsi tuloksen. Hakijoilta toivomme ajokorttia, kielitaitoa (englanti), motivaatiota, joustavuutta ja hyviä sosiaalisia taitoja.

Hae kausi- tai vuosivapaaehtoiseksi täyttämällä alla oleva lomake. Huom! Lähetettyäsi lomakkeen et sitoudu vielä mihinkään.

Lisätietoja HR- ja vapaaehtoistoiminnan asiantuntija Sanna Nivalaiselta puhelimitse 040 632 4642 tai sähköpostilla sanna.nivalainen@merimieskirkko.fi tai suoraan toimipaikasta.

Hae kausi- tai vuosivapaaehtoiseksi ulkomaille

Vapaaehtoistehtäviin noin vuoden ajaksi ulkomaan suurkaupungissa oleviin toimipaikkoihimme.

Nimi(vaaditaan)
Kirjaa koulutuksesi, joista uskot olevan etua vapaaehtoistoimessa.
Kirjaa työkokemuksesi, joista uskot olevan etua vapaaehtoistoimessa.
Minulla on ajokortti ja olen valmis ajamaan autoa ulkomailla(vaaditaan)
Kielitaito(vaaditaan)
Olen kiinnostunut vapaaehtoistoimesta myös muissa toimipaikoissa(vaaditaan)
Voin aloittaa tehtävässä aikaisintaan
Olen valmis sitoutumaan yhteisölliseen asumiseen(vaaditaan)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.