Joululahjaksi lämpimät jalat

Neuloitko villasukat? Merimieskirkko toimittaa ne jouluksi laivoille.

width=

Merimieskirkkopiiriläisten ja muiden merimieskirkkotyön tukijoiden sukkapuikoista valmistuu lämpimiä ja välittäviä ajatuksia. Joulupaketteihin voi laittaa villasukkien lisäksi myös esim. kirjoja, makeisia, hanskat, lapaset, kynsikkäät, pelejä jne. Kuva Paula Virta.

Yksi tärkeimmistä terveysvinkeistä on pitää jalat lämpimänä ja kuivana. Mikäpä voisi lämmittää vaikka tuulisella merellä enempää kuin käsin neulotut villasukat?

Merimieskirkko on jo vuosikymmenien ajan toimittanut joulunsa merillä viettäville merenkulkijoille lahjapaketteja. Tunnetuin ja samalla susituin lahja on villasukkapari. Villasukka ei ole vain vaatekappale, vaan maailman merillä saatuna se viestii myös kodista, lämpimistä ajatuksista ja välittämisestä.

Seurakunnissa toimivien merimieskirkkopiiriläisten ja muiden merimieskirkkotyön tukijoiden sukkapuikot ja neulekutimet ovat heiluneet jo pitkin vuotta heidän neuloessaan paketteihin lämmintä asustetta. Myös yksittäiset ihmiset ympäri Suomen ovat löytäneet tämän keinon tuottaa hyvää joulumieltä. Konkarit tietävät, että laivaliikenteen aikataulujen vuoksi osa paketeista on hyvä olla merimieskirkoilla jo loka-marraskuussa, mutta lahjoja otetaan vastaan aina jouluun saakka.

Lahjapaketteja voi tuoda kaikille Merimieskirkon kotimaan toimipaikoille sekä suomalaisille merimieskirkoille Alankomaissa, Belgiassa, Isossa-Britanniassa, Kreikassa ja Saksassa.

Paketteihin voi laittaa mukaan myös esim. kirjoja, makeisia, hanskat, lapaset, kynsikkäät, pelejä jne. Joulukorttikin paketin kyljessä on kaunis ajatus. Suklaa, elintarvikkeet ja kynttilät eivät kuitenkaan eri säännösten vuoksi näihin paketteihin sovellu.

Jos neulepuikot eivät pysy käsissä tai villalangasta tuppaa tulemaan vain yhtä pötköä, voi paketin sijaan antaa myös rahalahjoituksen. Kutakin 15 euroa vastaan merimieskirkoilla valmistetaan vastaavanlaisia joulupaketteja.

Rahalahjan voi osoittaa Suomen Merimieskirkon tilille FI91 1745 3000 0222 79 viitenumerolla 3052 tai viestillä ”Joululahja merenkulkijalle.”

Merenkulkija on lahjansa ansainnut, työskenteleehän hän joulunakin meidän kaikkien hyvinvointimme eteen. Lämmin kiitos kaikille merenkulkijoita jouluna muistaville!

Teksti: Marko Toljamo